فریم ورک لاراول چیست؟

laravel-frame-work
چکیده :

فهرست مطالب

به اشتراک بگذارید...

در این مقاله قصد داریم تا کمی در مورد فریم ورک لاراول گفته و به تاثیر استفاده از آن در سرعت انجام و توسعه پروژه اشاره کنیم .

فریم ورک لاراول

فریم ورک laravel چیست ؟

هنگامی که در مورد فریم ورک‌های توسعه اپلیکیشن های تحت وب صحبت به میان می آید،همیشه در ابتدا صحبت از لاراول می شود.

به طور قطع میتوان گفت لاراول محبوب ترین فریم ورک زبان برنامه نویسی php است. این فریم ورک توانسته کاری کند که توسعه دهندگان برای توسعه برنامه های پیچیده تحت وب به عنوان اولین گزینه از آن برای استفاده یاد کنند.این فریم ورک مبتنی بر معماری MVC بوده که به صورت رایگان و متن باز در اختیار همه قرار گرفته است.

لاراول دارای امکانات هوشمندی است که با در اختیار قرار دادن برای برنامه نویسان ، برنامه نویسی را برای آنها لذت بخش تر می کند. البته این نکته قابل به ذکر است که قبل از یادگیری باید یادگیری زبان برنامه نویسی php را به اتمام رسانده باشید. و حداقل قادر به انجام و پیاده سازی فرم ثبت نام لاگین به صورت pure شده باشید.

لاراول در میان فریم ورک های زبان php از سرعت توسعه و امنیت بسیار بالاتری برخوردار است. از طریق آن شما می توانید بدون اینکه تغییری در کد اصلی ایجاد کنید، عملکرد بسیاری از بخش هارا تغییر دهید. لاراول دارای کتابخانه های بسیار متنوعی است و همچنین از کتابخانه های فریم ورک سیمفونی نیز استفاده می کند.

این فریم ورک سرویس‌های متفاوتی را برای برنامه نویسان ارائه داده است . به طور نمونه سرویس هایی نظیر دسترسی‌های کاربران، تأیید هویت، کش، کنسول Artisan، پرداخت و صورتحساب، مجموعه‌ها و … تنها قسمتی از سرویس هایی است که این فریم ورک برای برنامه نویسان قرار داده است.

تأثیر استفاده از فریم ورک لاراول در سرعت توسعه پروژه

محبوبیت این فریم ورک در میان برنامه نویسانی که زبان php کار می کنند بی علت نیست.از مهم ترین دلایلی که برنامه نویسان این فریم ورک را انتخاب می کنند، کمک بسیار آن به افزایش سرعت توسعه و گسترش پروژه هاست. لاراول به صورت  Component Base می باشد .

این بدان معنی است که کاربران به آسانی می توانند کامپوننت های دلخواه خود را به اپلیکیشن مورد نظر افزوده و به روند سرعت پروژه کمک کنند. همچنین در صورتی که از منطق اجرایی خود لاراول استفاده شود، نوشتن اپلیکیشن کار بسیار آسانی خواهد بود.

استفاده کردن از قابلیت Auto Loading باعث شده، تمام نیاز ها برای کلاس ها، کامپوننت ها و … به صورت اتوماتیک بارگذاری شود. از دیگر ویژگی های لاراول می توان به استفاده از Migration ها اشاره کرد که برای ایجاد دیتابیس‌ها  می باشد که باعث آسان شدن مدیریت و انتقال اطلاعات می شود. فریم ورک لاراول از سیستم های امنیتی متعددی برخوردار است که از انواع حملات، مدیریت ذخیره سازی کوئری‌های دیتابیس و… جلوگیری می کند.

نکات ذکر شده در بالا از جمله مهم ترین مواردی بوده که در لاراول باعث افزایش سرعت توسعه و کاهش مشکل اپلیکیشن ها می شوند.

قابلیت‌ها و مزایای فریم ورک لاراول

مزایای فریم ورک لاراول

فریم ورک Laravel ویژگی بسیار زیادی دارد که با هر بروزرسانی که در آن انجام می شود، تعداد آن‌ها افزایش پیدا می کند. از لاراول به عنوان هایی مانند جادوگر دنیای وب هم یاد شده است. به این علت که بسیاری از افراد بر این موضوع متعقدند که کارهایی که این لاراول در فرآیند توسعه اپلیکیشن تحت وب انجام می‌دهد، جادویی می‌باشند. زیرا در این فریم ورک با کمترین میزان کدنویسی و با وارد کردن دستوراتی کم و کوتاه ، کارهای بزرگی را قابل انجام است. به عنوان مثال می‌توان به سیستم پیاده سازی فرم‌های عضویت و ورود در Laravel اشاره نمود. این بخش در فریم ورک Laravel با وارد کردن یک دستور قابل پیاده سازی است.

Laravel ، سرویس‌های متفاوتی را برای برنامه نویسان ارائه می کند. به عنوان نمونه سرویس هایی مانند کنسول آرتیزان،سرویس‌های تأیید هویت، پرداخت و صورتحساب، مدیریت دسترسی‌‌های کاربران و … تنها قسمتی از سرویس هایی است که  لاراول در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد. به علت اینکه فریم ورک Laravel پاسخگوی نیازمندی‌های گوناگون باشد، از Composer استفاده می کند. برای بروز رسانی لاراول نیز از همین ابزار استفاده می‌شود. با توجه به ویژگی ها ذکر شده ، لاراول یکی از بهترین مورد ها برای پروژه‌های کوچک و بزرگ است.

امید واریم این مطلب مفید واقع شده باشد (شرکت طراحی سایت آواتم)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف های ما زودتر از هم باخبر شوید..

مطالب مرتبط