بوت استرپ 4 و ویژگی های آن

چکیده :
این مقاله درمورد بوت استرپ 4 و وِیژگی های آن است در ادامه می خواهیم به نسخه چهار آن یعنی bootstrap 4 و ویژگی های آن بپردازیم.اولین نسخه که از بوت استرپ در ۴ سال پیش انتشار داده شد،در نسخه شماره دو بوت استرپ به طور کامل طراحی رسپانسیو پیاده سازی شد.منتشر شدن بوت استرپ ۳ موج بزرگ و عظیمی از رضایت کاربران و عملکرد مثبت طراحان را به همراه داشتبا وارد شدن نسخه بوت استرپ ۴ به طوری کامل اینترنت اکسپلورر از لیست مرورگرهایی که با این فریم ورک انطباق دارند حذف شد

فهرست مطالب

به اشتراک بگذارید...

همانظور که می دانید Bootstrap یا نسخه بوت استرپ 4 مجموعه ای از ابزار های رایگان برای ایجاد کردن صفحات وب و نرم افزار های تحت آن است که شامل دستورات HTML و CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش تب ها، ستون ها ، دکمه ها، فرم ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب است.

در ادامه می خواهیم به نسخه چهار آن یعنی bootstrap 4 و ویژگی های آن بپردازیم پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

بوت استرپ 4 و امکانات جدید

بعد از تقریبا نزدیک به ۲ سال کدنویسی و ارتقا بوت استرپ، نسخه بوت استرپ ۴ توسط Mark otto و Jacob Thornton انتشار داده شد. نسخه ای که تغییرات زیادی به خصوص در ریسپانسیو وبسایت داشته است. Bootstrap 4 سایزبندی ریسپانسیو تغییرات زیاد و اساسی داشته و بازه ۰ تا 576 پیکسل برای گوشی های تلفن همراه به آن اضافه شده که مشکلات بسیار زیادی از طراحان وبسایت را برطرف کرده است.

بررسی نسخه های پیشین ‌بوت استرپ 4 برای درک بهتر ویژگی های جدید آن

اولین نسخه که از بوت استرپ در ۴ سال پیش انتشار داده شد، ویژگی وامکانات کمی برای ریسپانسیو کردن حالت موبایل خود داشت و در طراحی آن از سایه ها استفاده شده بود. این نسخه چندان شناخته شده و مشهور نبود و استقبال زیادی از آن به صورت جدی نشد ولی بستری مناسب برای پیشرفت و ارائه نسخه های جدید برای آن فراهم شد.

بوت استرپ 4 و وِیژگی های آن

در نسخه شماره دو بوت استرپ به طور کامل طراحی رسپانسیو پیاده سازی شد ولی در این نسخه کلیه کد ها به وسیله پیکسل تعریف می شدند و عملا سایت های طراحی شده به جای رسپانسیو انطباق پذیر یا همان Adaptive بودند. همچنین در نسخه دوم بوت استرپ اینترنت اکسپلورر ۷ توسط  پشتیبانی نمی شد.

منتشر شدن بوت استرپ ۳ موج بزرگ و عظیمی از رضایت کاربران و عملکرد مثبت طراحان را به همراه داشت و به اندازه ای همه گیر شد که در حال حاضر ۱.۵ درصد از سایت های دنیا با این فریم ورک  محبوب طراحی شده اند. این رقم ها هنگامی جالب تر می شود که سایت های پربازدید و مطرح را بررسی می کنیم زیرا ۱۳.۵ درصد از سایت هایی که رنک الکسا آنها زیر ۱۰ هزار می باشد از این فریم ورک در طراحی خود استفاده می کنند.

در این نسخه از بوت استرپ طراحی ظاهری کاملا فلت شده و سایه ها از کلیه المان ها حذف شدند. ساختار گرید بندی و ریسپانسیو نیز در آن بهبود چشم گیری داشته است. تقسیم بندی صفحه به صورت درصدی انجام می شد و تقریبا سایت شما در هر سایزی که می خواستید به درستی نمایش داده می شد. این اولین نسخه ای بود که ۱۰۰ درصد ریسپانسیو محسوب می شد. ضعف اصلی بوت استرپ ۳، بازه بندی کردن حالت های موبایل و تبلت و دسکتاپ است زیرا در سایزهای کوچکتر از ۷۶۸ پیکسل سایت در همه دستگاه ها نمایش یکسانی دارد و طراحی شما برای موبایل و مینی تبلت شبیه هم خواهد شد. یا باید سایز المان ها در تبلت بسیار بزرگ می شد یا در حالت موبایل بسیار کوچک، شمار زیادی از طراحان وبسایت مجبور می شدند دستورات اضافی CSS برای نمایش درست در سایزهای کمتر از ۵۰۰ پیکسل بنویسند.

با وارد شدن نسخه بوت استرپ ۴ به طوری کامل اینترنت اکسپلورر از لیست مرورگرهایی که با این فریم ورک انطباق دارند حذف شد زیرا این مرورگر از دستورات Flexbox پشتیبانی نمی کند و بستر اصلی نسخه ۴ براساس Flex نوشته شده است. می توان گفت نسخه جدید بیشتر از آنکه ریسپانسیو باشد انعطاف پذیر می باشد.

علاوه براین سایز بندی و Media Query ها در نسخه جدید به صورت کامل تغییر کرده و در بازه های ۵۷۶، ۷۶۸، ۹۹۲ و ۱۲۰۰ پیکسل تقسیم بندی شده است. این تقسیم بندی جدید به شما کمک می کند مرز مشخصی میان موبایل، تبلت و دسکتاپ داشته باشید.

امید واریم این مطلب مفید بوده باشه (شرکت طراحی سایت آواتم)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف های ما زودتر از هم باخبر شوید..

مطالب مرتبط